2021. 9. 14. 12:54ㆍ■ 菩提樹/Borisu
■ 금문교/Golden Gate Bridge
■ The Golden Gate Bridge
The Golden Gate Bridge is a suspension bridge spanning the Golden Gate, the one-mile-wide (1.6 km) strait connecting San Francisco Bay and the Pacific Ocean. The structure links the U.S. city of San Francisco, California—the northern tip of the San Francisco Peninsula—to Marin County, carrying both U.S. Route 101 and California State Route 1 across the strait. It also carries pedestrian and bicycle traffic, and is designated as part of U.S. Bicycle Route 95. Being declared one of the Wonders of the Modern World by the American Society of Civil Engineers,[7] the bridge is one of the most internationally recognized symbols of San Francisco and California. It was initially designed by engineer Joseph Strauss in 1917.
The Frommer's travel guide describes the Golden Gate Bridge as "possibly the most beautiful, certainly the most photographed, bridge in the world."[8][9] At the time of its opening in 1937, it was both the longest and the tallest suspension bridge in the world, with a main span of 4,200 feet (1,280 m) and a total height of 746 feet (227 m)
Before the bridge was built, the only practical short route between San Francisco and what is now Marin County was by boat across a section of San Francisco Bay. A ferry service began as early as 1820, with a regularly scheduled service beginning in the 1840s for the purpose of transporting water to San Francisco.[11]
The Sausalito Land and Ferry Company service, launched in 1867, eventually became the Golden Gate Ferry Company, a Southern Pacific Railroad subsidiary, the largest ferry operation in the world by the late 1920s.[11][12] Once for railroad passengers and customers only, Southern Pacific's automobile ferries became very profitable and important to the regional economy.[13] The ferry crossing between the Hyde Street Pier in San Francisco and Sausalito Ferry Terminal in Marin County took approximately 20 minutes and cost $1.00 per vehicle,[when?] a price later reduced to compete with the new bridge.[14][better source needed] The trip from the San Francisco Ferry Building took 27 minutes.
Many wanted to build a bridge to connect San Francisco to Marin County. San Francisco was the largest American city still served primarily by ferry boats. Because it did not have a permanent link with communities around the bay, the city's growth rate was below the national average.[15] Many experts said that a bridge could not be built across the 6,700-foot (2,000-metre) strait, which had strong, swirling tides and currents, with water 372 ft (113 m) deep[16] at the center of the channel, and frequent strong winds. Experts said that ferocious winds and blinding fogs would prevent construction and operation
※ 출처 : 위키백과(Wikipedia)
■ 人生(인생)
人生事(인생사) 先後(선후) 緩急(완급) 輕重(경중)이 있습니다.
우리네 人生(인생)은 아무도 대신 살아 주거나 누구도 대신 아파 주거나 죽어 줄 수가 없는 것입니다.
어디든지 갈 수 있을 때 가지 않으면 가고 싶을 때 갈 수가 없고 무엇이든지 할 수 있을 때 하지 않으면 하고 싶을 때 할 수가 없는 것입니다.
奇跡(기적)은 아무에게나 어디서나 함부로 일어나지 않습니다.
우리가 어릴 때는 꿈과 희망을 먹고 자랐지만 성인이 되면 計劃(계획)과 實踐(실천) 만이 존재할 뿐입니다.
마음 가는 대로 잘 생각하고 判斷(판단)해서 몸 가는 대로 行動(행동) 하고 實踐(실천)하며 하고 싶은 대로 하고 살면 될 것입니다.
다만, 嚴重(엄중)한 現實(현실)앞에 우선순위를 어디에 어떻게 둘 것인가에 愼重(신중)을 기해서 責任(책임)과 義務(의무)를 다해야 할 것입니다.
人生事(인생사) 刹那(찰나)와 彈指(탄지)에 지나지 않습니다.
지금 이 순간, 最善(최선)입니까?
인생의 眞理(진리)는 오직 살아 있어야 되는 것입니다.
그러기 위해서는 오로지 건강하세요.
가족의 健康(건강)과 가정의 幸福(행복)을 축원합니다.
늘 고맙습니다.
19991212(陰1105) SUN
Mundy Sung
■ 生活사진
생활寫眞은 일상의 사소한 발견입니다.
삼라만상(森羅萬象)은 곧 사진의 훌륭한 소재라고 생각합니다.
늘 가지고 다니는 휴대 전화기나 손 안에 쏙 들어가는 똑따기 사진기만으로도 누구나 크게 공감하고 많이 동감하는 이야기를 만들 수가 있을 것이라 믿습니다.
더 없는 사랑과 꾸밈없는 정성으로 인시공(人時空)을 담아내어 소중한 추억으로 오래토록 간직하게 되기를 희망합니다.
‘사진은 빛의 예술이자 역사의 기록이다’
생활寫眞에 대하여 이렇게 거창한 말까지 앞세울 필요는 전혀 없을 것 같습니다.
진실과 진심으로 있는 대로 보고 진정과 최선을 다하여 보이는 대로 담아내면 그것이 곧 예술이자 역사가 될 것입니다.
보다 많은 사진 인구의 저변 확대를 기대합니다.
가족의 건강과 가정의 행복을 祝願(축원)합니다.
오로지 건강하세요.
늘 고맙습니다.
20121212(陰1029) WED
Mundy Sung
■ Golden Gate Bridge/금문교
'■ 菩提樹 > Borisu' 카테고리의 다른 글
■ 내사랑 다대포 (0) | 2021.11.08 |
---|---|
■ 지구의 멸망 (0) | 2021.09.14 |
■ 황사바람 불던 날 (0) | 2021.09.14 |
■ 참새들의 피서법 (0) | 2021.09.14 |
■ Bellingham Bay (0) | 2021.09.05 |